Svar till Mimmi.....

Jag döpte Gabriella sent för när hon var liten så ville jag inte ens döpa henne faktiskt utan tyckte det fick vara. Ville inte döpa in mitt barn i nåt som jag inte själv tror på "bara för att" man ska ha döpt sitt barn, det tycker jag är FEL! Därför så gav jag det tid, funderade mycket fram och tillbaka och sen blev det ett väldigt vackert, personligt dop när hon själv kunde dansa med till pianisten som spelade och tralla runt bäst hon ville så det även blev roligt för henne, för det är ju det dopet helt ska handla om - Barnet som döps!
Och jag döpte för att jag kände helt & hållet att det var det rätta att göra dvs. jag gjorde inte som många andra tyvärr gör - Döper bara för att alla andra gör de/döper för att "man borde"....

Ne, detta fick ta längre tid att sjunka in och resultatet blev UNDERBART fint! Så vi är så nöjda så!

Puss & Kram
//Mamma Malin med körtelinflammation i ögat (urrrk....) "Lillfia" hälsar också :)

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Tack för svaret. Förstår ditt resonemang och håller med dig! Krya på dig!

2010-11-03 @ 13:20:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback