TRÄNAT STENHÅRT.....

ja ibland blir det GALNA träningspass idag var ett sådant sparka som en vilde! Men det behövdes, ångest & frustration måste ju få komma ut även hos en annars ganska harmlös "Qvinna"...... :)
Nästan 3timmar varade passet och ryggen, bicarna och benen BLÖDER verkligen nu.....alltså inte blod, blod men de spänner och dunkar gött... de gillas skarpt!

Sen träning onsdag, fredag och lördag. På fredag blir det ett "mördarpass" kan jag lova, onsdag ett ganska lungt pass ben & axlar. Lördag en genomkörare till så jag klarar av kommande veckan. Jag tror faktiskt helt ärligt att om jag inte skulle träna så "HYSTERISKT" som jag gör ibland ja då skulle jag inte orka med vardagen.
Vissa har mat som sin ventil, tröstäta..... min tröst är att träna, mitt sätt att ventilera & få ur mej allt som hänt, händer & vardagsfrustration. Och alla missbrukar väl något, men dom flesta "missbruk" är ju faktiskt sunda som en klok föreläsare sa till mej för ett kort tag sedan. Äta bra kan ju vara mer eller mindre ett "missbruk" det också.

Mitt enda riktigt dåliga "missbruk" är väl att jag snusar värre än en riktig karlakarl men va fan alla har ju någon brist! Och om du som läser är en av dom få som tror dej inte ha någon brist så är det i sej en brist, hehe.... faktiskt. Ingen är felfri och jag tror att vi alla gör vad vi måste för att orka med & njuta av våra liv så mycket som möjligt - få ut det mesta av varje dag. Jag hoppas iaf att många tänker så om inte alltid så iaf ibland.
Det är lätt att fastna i "vardagslunken" och glömma av HÄR OCH NU. Ett tips från mej till er alla:

TA EN MINUT IBLAND, en minut att bara sätta dig & grunna över det som DU HAR, DE DU KAN, DE DU VILL.
Stanna upp och se dig omkring och ANDAS. För det är väldigt lätt att bara rusa sej rakt igenom allt p.g.a. stress/oro/ångest.... JA JAG VET, men jag tror jag börjat lära mej en teknik och jag önskar alla en sådan minut ibland. DET ÄR INTE LÄTT, men DET GÅR... för INGENTING ÄR NÅGONSIN OMÖJLIGT, glöm inte de!

Gabriella var underbar i morse hon fick mej att fundera några minuter, stanna till. Jag har världens mest envetna och underbara dotter, vacker som få & KLOK så in i bänken. En skänk från ovan, och jag är så tacksam.
Ibland känner jag hur jag bara "rusar förbi" för att försöka hinna, försöka räcka till (jag tror alla föräldrar någongång om inte flera ggr känt så) och det är väl bara att acceptera att man kan inte göra mer än sitt bästa men när dom där GULDKORNEN KOMMER så NJUT AV DOM, som när hon för några dagar sedan tittade på mej och sa;

- Mamma e fin........

VEM smälter inte då? Min goa älskling...

För övrigt är de smockat hela veckan, HELA VECKAN ett ja, låt mej skriva de SINNESSJUKT schema!
Vem som helst hade gått på knäna men de kommer gå, för DE MÅSTE GÅ och jag ger mej inte.... de vet ni!

Försöker häva i mig proteinshaken här men de går sådär..... lyssnar stenhögt på musik (får passa på när Lillan e på dagis!) försöker få ur mej lite skit.... men det är svårt....

Dagens playlist;

Blue october - The End
Blue October - Dirt Room
Blue October - Hate me
Evanescence - My immortal
Evanescence - Bring me to life
Thåström - Fanfanfan
Melissa Horn - Sen en tid tillbaka
Nelly Furtado - Maneater..... (ja akta er!) Hahaha....

Nu måste jag försöka vila ryggen lite innan den går av!

Puss & Kram
//Trött men stark..... så de så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback