Sanslöst....

kunde inte alls förstå mej på varför vänstra benet värker så in i helsike & jag får använda de mindre och mindre och därigenom överbelasta de högra benet. Trodde igår kväll att jag blivit knäpp (all värk - allt pekar åt att det är endometrios ) & sen ett ben som släpar efter när man går.... men så försökte jag hitta lite tröst i att jag inte är ensam och läste detta på "endobloggen" som en tjej med endometrios har, följande;




Jag har under en längre tid haft problem med att gå. Mitt vänsterben känns som det är på väg att bli totalt obrukbart stundvis. Satt på ett forum och chattade om detta och fick ett svar som löd så här:

Varsågod - från boken "Living Well with Endometriosis":
Sciatic Area Sciatic endometriosis is another uncommon form of the disease. This involves the sciatic nerve, a major nerve of the leg that runs down behind the thigh from the lower end of the spine.
Symptoms include:

• Cramping in the left leg when walking for long distances
• Left foot drop and weakness
• Lower back discomfort that radiates to the left leg
• Difficulty walking
• Pain in the hip that radiates down the leg
• Pain that begins just before menstruation and lasts several days. alter menses
• Tenderness of the sciatic notch.

Chronic pelvic pain can also be caused by other conditions, as discussed in chapter 2. Dr. David Redwine suggests, however, that gynecologists should have endometriosis at the top of their lists because the condition is very common.

Ja, å ännu ett symtom (tydligt sådant) pekar åt ETT HÅLL - endometrios. Och ingen läkare verkar ha nästan någon som helst kompetens inom detta, å därför får man rivas & bitas med näbb & klor för att någon ens ska lyssna en minut innan dom flikar in med något "snyggt".....

Så nu har jag blött i fem veckor, svimmat otaliga gånger & kräkts av värk galet många gånger.... haft feber till & från nästan hela tiden (tyder på inflammation - endo. är just de... ) frossa, galna svettningar & värk som inte går att beskriva från ländryggen å magen & enda ut i tårna... har ett ben som fortfarande orkar & ett som halkar efter hela tiden vilket gör mej för tillfället HALT.... Har nu haft galet svårt att äta & dricka i över en vecka & ögon/läppar & huden kliar och har fått en del eksem.... magrat - utan tvekan... revbenen syns tydligt & idag ser jag mycket värre ut än igår... vilket skrämmer skiten ur mej! Har försökt äta men de gick åt helsike, har fallit omkull från toaletten när jag kissade p.g.a. värken & sedan sett nästan livlös ut & blivit liggande i 7timmar genomsvettig utan att våga röra mej..... så svettig av värk att jag torkades av med en handduk! Är rädd nu för ett sjukhus som ville hjälpa mej sa - Endometrios som gått långt eller polyper i tarmarna (polyper i tarmarna kan tydligen utvecklas till cancer)... Hur mycket ska krävas innan man får vettig hjälp?

Extrem värk där en hel del morfin behövs - man blir inlagd gång på gång räcker inte... Feber & att man blött i fem veckor räcker inte.... blött sanslöst mycket ibland! Igenom underkläder & byxor så låren varit plaskvåta... ( ja jag vet de låter inte roligt eller trevligt, sexigt eller mysigt men de är bättre att jag är ärlig kanske känner någon igen sej & känner sej lite mindre ensam!) Att man inte längre kan äta & dricka en tredjedel av de man behöver - går snabbt ner i vikt med en startvikt på 46-47kg.... Ja, jag är skiträdd....

Ciao!

//Halta Lotta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback