Har någon en bra "huskur"?

Ja, jag har fått två trötthets/förkylningsblåsor på läpparna ja det har ju en jäkla tendens att sätta sej där. Vet om med 100% säkerhet att det inte är nåt smittsamt eller herpes uiiiihhh... nej det vet jag då jag gjort en rejäl hälsokoll tidigare och efter de varit lugnare än en död ansjovis!

Ringde sjukvårdsupplysningen/rådgivningen i morse & dom rekommenderade det klassiska tvätta av lite försiktigt ibland & sen compeeds munsårsplåster vilket jag också har hemma det har jag nu låtit sitta på hela dagen. Men så tänkte jag på er kära läsare, ni är ju så kloka så ni kanske har några bra tips som ni själva eller någon nära till er använder er av när de "poppar" upp so to speak..... Så nu efterlyser jag tips & råd, för skiten gör ju ont! :(
Och det kommer gå åt mängder av compeedplåster då man har (ja iaf jag) en ovana att slicka sej om läpparna i tid och otid & då börjar ju plåstrena lossna. Så varje tips eller råd tar jag tacksamt emot!

För övrigt så har de diskats idag med Lilltösen hon tyckte det var hysteriskt roligt jag var MÅTTLIGT road då hela köket var som en bassäng efteråt men söt är hon allt när hon står på köksstolen i bara blöja & koncentrerar sej för glatta livet, charmtroll! <3 Sen blev de kinamat & lek med snuttan.

Nu är det kväll fy fasiken.... jag hatar de kvällarna & nätterna ÄR pest.... men hela dagen har varit "motig" en sådär där " jag-vill-lägga-mig-under-en-gammal-filt-och-aldrig-mer-vakna DAG "

Kram iaf till er!
//Till och med läpparna är för trötta för att hålla sej " i form " jesus kristus!

Kommentarer
Postat av: P

Ibland kan det räcka med att kyla med en isbit så fort man känner att de är på väg. Annars är det Vectavir eller liknande som gäller, de där plåsterna tycker jag inte funkar alls.

2011-02-26 @ 23:00:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback