" Hur hel kan man bli? "

Ja, så hette föreläsningen jag var iväg på igår med bästa vännen/kollegan. Det var en mycket bra föreläsning väldigt bra balans & det var enkelt att förstå vad som sades & det fick en helt klart att tänka väldigt mycket.
Tänker igen det som sades igår även idag, det är ju en intressant fråga just " Hur hel kan man bli? "
Och det spånades runt omkring detta väldigt flitigt & det var väldigt intressant. Mycket väl genomfört av föreläsaren som är känd i dom kretsarna vad jag förstår även genom sina böcker, herren i fråga heter LarsÅke W Persson. Efter detta så blev jag bjuden på en bit mat & några kalla. Tänka sej, ja jag är inte van......
Jag är ovan & det märktes väl sen när jag skulle "tacka" för det hela hahaha.... vad jag råka säga utan att tänka alls de skriver jag inte här utan de stannar emellan mej & bästa vännen men jo, kära vän jag förstår idag varför du skratta..... haha.... och jag gör detsamma! :)

Förutom detta så har det varit fullt ös som vanligt dock har jag dragits med en envis feber & rejält ont i halsen sedan i tisdags det kom FORT som attan! Sen muskel & huvudvärk de får man ju på köpet, tack för de!
Så dagarna har varit jäkligt påfrestande har mest bara velat kura ihop mej under en filt hela tiden, men det finns dåligt med tid till de & det är bara att kämpa på trots vedervärdig sömnbrist och ja, jag är lite orolig för att tappa för mycket i vikt också jag trivs bäst när jag ligger där jag ligger när jag tränar runt 47kg nu har jag knappt tränat alls på en månad & ätit dåligt som attan så nu är det väl inte mer än 44-45kg och ne, det gillas inte. Jag trivs inte så - DET ÄR INTE JAG! Men jag kommer inte tillåta mej själv att träna förräns jag har ätit ordentligt i en vecka + saktat ner tempot lite med andra saker som just nu är EXTREMT viktiga och nödvändiga men också tar den lilla energin som jag har. Så det är min deal med mej själv.... tycker den är ganska vettig faktiskt.

På måndag är det alla hjärtans dag, hallelujah då sitter alla söta par och myser med varann förlåt men jag gillar inte alla hjärtans dag det är för ne...jag vet inte jag gillar det bara inte! Tänk va fint om vi kunde vara lika goa mot varandra alla dagar på året & inte bara när det är skit som ska säljas ja kärringar som vill ha smycken & förväntar sej att mannen ifråga skall vara den ängel JUST DEN dagen - den ängeln som han aldrig annars är & hon kärringen klär upp sej i allt för små underkläder & lagar den godaste maten just för att? JO det är alla hjärtans dag! Va fan, kasta fram dom fina underkläderna när det inte förväntas istället VAR LITE SPONTAN!

Ne, på alla hjärtans dag ska jag fira GABRIELLA men hon blir firad varenda dag året om för det lilla underbara hjärtat hon är, men på måndag får hon börja på dagis mitt på dagen för på morgonen skall vi till badhuset & leka! Inte för att det är alla hjärtans dag utan för att den dagen passar mej bra att röja iväg med henne & göra nåt litet extra. Och THATS IT! Inga kärleksfilmer, inga för små underkläder, inget annat än den vanliga husmanskosten till middag & det är nog så bra det! Jag hoppas att dom få som jag älskar vet om & känner TYDLIGT att jag älskar deras värme & kärlek varenda dag som vi ses & märker/ser att jag försöker vara det bästa som jag kan vara oavsett om det är alla hjärtans dag eller halloween! Och ni få som står mej nära/som jag älskar ni vet vilka ni är & ni är mina älskade hjärtan varje dag, året om.

Imorgon är de jobb, ska skriva ett brev också. Sen hämta lilltösen, laga mat & greja här hemma.
På lördag är de STÄDNING på schemat & kanske ska man ta med sej den lilla ner på stan & bjuda henne på nåt gott att äta.... det skulle kännas fint i hjärtat! På söndag är de tvättning till 100% som gäller!
Och sen drar en ny vecka igång med pianolektioner, sång, arbete med mej själv & hemmet, till & från dagis, barn som skall badas & lekas med, möten så de står härliga till som vanligt!, Lillsnuttan skall vaccineras (hemska jävla tanke, ja jag är väldigt nojjig inför detta!) & vägas/mätas + bygga med klossar m.m. på BVC för att se hur det går med utveckligen och tro mej haha....hon är knappast efter hehe..... och sen tillkommer det alltid några saker de vet jag - de slår aldrig fel! Men sånt är livet det är bara att kämpa på FÖR LIVETS SKULL!

Där fick ni iaf ett litet inlägg, jag kan inte spela in nåt just nu då jag låter som en kråka & på mornarna kan jag inte ens prata! JÄVLA HALS! Dagens bön;

" Snälla du däruppe gör mej frisk NU, du vet att jag lider av att känna ett "tryck" mot halsen, när du ändå för en gång skull hjälper mej så ge mej en god natts sömn! Du vet att jag bett om de många gånger och nu är det väl ändå dax att lyssna, eller hur? För övrigt vill jag att du vakar extra över dom som står mej nära - dom jag älskar & bryr mej om för dom är värda det & är underbara. Jag vill att du ger extra kraft, styrka & mängder av lycka till min bästa vän ALLTID..... AMEN "

Puss & Kram
//Nunnan.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback