Tack Sofi!

Värmande att höra att du läser min blogg varje dag & självklart så lägger jag inte ut din bloggadress nu när du önskat att jag inte ska göra detta. Men härligt med trogna läsare! Ska kika in & kolla in även din blogg, lovar.

Ja, jag kan ju inte annat än att säga att jag har härliga läsare som kommenterar!

Igår kväll så var det en "maffig" dag & det gjorde verkligen ont att leva, riktigt ont. Alla har vi ju ärr/sår på insidan som vi bär med oss vissa av oss får fightas med större & allvarligare sår än andra men jag är helt övertygad om att vi alla har minst ett eller två små sår/ärr. Jag har stora sår dvs. det har inte läkt ihop till ärr än men jag längtar så desperat efter den dagen då det är just ÄRR & inte blödande sår. Som tur var så hade jag det bästa av stöd vid min sida & fick den stöttningen jag behövde för att mäkta med & orka vidare med det som nu ändå är mitt liv.
Det är mycket att konfrontera/ta in från det som varit & det är nödvändigt, helt nödvändigt för att sen kunna hjälpa andra som står där jag själv både stått & det jag själv nu är i. Dessa låtarna rekommenderade min bästa vän till mig & dom säger så mycket (tack älskade vän!),här är länken;

Dom heter " Healing begins " & " Before the morning " & " Better than a hallelujah " ;

http://www.youtube.com/watch?v=BFUHrXfuNU4
http://www.youtube.com/watch?v=0JYGhQWgqq4
http://www.youtube.com/watch?v=zOHJghBU0XA&feature=related

Sen hitta jag denna alldeles NU som jag gillar mycket;

http://www.youtube.com/watch?v=VKeeH4yB0wI

Och denna är superbra " I believe " den vill jag sjunga någongång....

http://www.youtube.com/watch?v=XJ-qR9f9B4I

Sen spelade jag in lite igår kväll när jag satt & mådde risigt och jag tänkte lägga upp en liten snutt det är ju tidsgräns på 5minuter vilket är väldigt synd då jag faktiskt har en del att säga men det tar längre tid om jag inte ska skriva ner det viktigaste först - men det är inte jag - jag vill vara utan manus jämt när jag pratar/sjunger, det ska komma från hjärtat annars kan det kvitta.

Så här kommer ett litet klipp från igår det hörs tyvärr dåligt när jag pratar i början & sången fick bli låg & a capella. En mycket känsloladdad låt för min del därav att jag bara var i "nuet" och inte satte så stor vikt vid hur resultatet skulle bli då jag faktiskt inte tänkte lägga upp de alls. Men nu gör jag det ändå för vet ni vad? Det är okej att må riktigt risigt & det är okej att inte prestera till 100% varje gång - VI är bara människor.

(Till dig som gjort att låten är för mej så känsloladdad & har skadat mej så mycket, hur kunde du? Jag var bara ett barn du kan aldrig rättfärdiga det men DU KAN om du har ett hjärta be om ursäkt för det lidandet det då åsamkade mej som liten & den skadan jag alltid kommer få bära med mej.... det är de minsta du kan göra.)

Puss & Kram
//En mamma som är väldigt slut.... och kämpar sej igenom eld & vatten för att hitta sitt "jag"....

p.s. spelades in 25jan. så det står fel det är alltså inte ifrån idag 26:e.... så ni vet....









Kommentarer
Postat av: Sofi

Tack så mycket!

Starkt av dej att visa även en av dina sämre dagar "live"

2011-01-27 @ 07:06:02
Postat av: Mimmi

Den här låten passar dig (ursäkta ordvalet) jävligt bra!! Du är jätteduktig!

2011-01-27 @ 18:23:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback