Hej alla, jag lever & ANDAS litegrann iaf....

ajjamensan. Jag vet att de var nästan en vecka sedan jag uppdaterade men flera av dessa dygn har jag legat på lasarettet. Riktigt jobbigt har de varit men nu börjar vi närma oss en diagnos - ÄNTLIGEN!
Det är IBS - en mag & tarmsjukdom eller det som jag mest tror på en rejäl form av endometrios (ja den finns i olika grader) eller de som dom vill utesluta polyper/cystor i tarmarna (de tror jag inte alls att de är själv!)....
Iaf så blev jag dålig efter att ha tränat stenhårt lördag & söndag å på söndag efm efter några timmars vedervärdig värk fanns de inget val - JAG BEHÖVDE TILL SJUKAN! Och lasarettet där jag bor har bara tabbat sej & betett sej illa så jag bad en god vän att köra mej till ett annat lasarettet för att se vad som skulle säga & de var ingen dum ide för dom tog de hela på allvar & tack vare deras vård & proffsiga sätt att jobba/bemöta mej (som sjukhusrädd) så är vi nu nära en diagnos efter flera års värk, som bara ökat å ökat hela tiden! Jag lades iaf in omedelbart och morfinsprutor,dropp & massa prover togs. Min mage var svullen så jag såg höggravid ut & den värkte nåt helt otroligt.... MER smärtsamt än en förlossning! Ja, ni som fött barn förstår då på vilken nivå! Sen låg jag på detta "främmande" lasarettet söndag tills natten till tisdag då dom med ambulans körde ner mej till de lasarettet jag tyvärr tillhör. Där blev bemötandet en katastrof (som alltid! Bomma igen de jävla sjukhuset!) och jag fick värktabletterna ordagrant KASTADE på mej när jag nästan krampande låg i sängen & svettades av värken, bemöter man en människa med värk på de sättet? NEJ, de gör man ALDRIG! Å nystandet i min historia blev ju sanslöst också, jag är inte där för att jag suttit i rättegångar jag var där för värk & fysiska besvär! I vilket fall som helst såg jag till att få åka hem igår förmiddag å medicinerna mej själv några dagar hemma istället för att ligga kvar där. Så nu är de några morfintabletter om dagen som gäller & egentligen mer vila än de blir, men kan inte låta bli att leka med snutta - de går inte! Är glad över att vara hemma igen & förvånad över den extrema skillnaden mellan lasarettet & lasarettet! ALLT skiljde sej åt. Har tappat 2-3kg i vikt på dessa dagarna svårt med maten när man har kraftig värk hela tiden & sen när jag var inlagd fick jag inte äta på två-tre dygn & lasarettet jag hör till missa helt att ge mej dropp så jag mådde inge bra.....

Iaf blev jag mest förbannad över att missa min tvättid & få avboka jobb! Men tacka han däruppe för att vi nu är närmre en diagnos för såhär går de inte att leva... Tack vännen för hjälpen & tack ni andra som hört av er & bästa vännen för stöttande sms & samtal.

Imorgon är de jobb med föreläsningen som gäller & TVÄTTA! Ja, de måste göras men jag ska ta de i lugnare tempo än vanligt - måste ju de tyvärr..... På lördag är de "playdate" med Lillans vän från dagis m. föräldrar ska bli superkul! Vi ska nog vara här om inte vädret blir toppen vill säga isf kan de ju vara gott att sitta ute. Annars blir de fika & lek med playdooh lera här. På söndag kommer vännen Kristin & då blir de tjejdag & tjejkväll för hela slanten & sen är Lillans sommarlov slut efter att ha haft 4veckor hemma hos mamsen! Väldigt mycket jobb med föreläsningen nästa vecka kommer de att bli, då jag kan få iaf lite stöd av bästa vännen. Sen är de fullbokat som vanligt! Var roligt att jag igår fick hem mitt första artistarvode.... kändes lite speciellt. Skattat & klart liksom.

Ikväll blir de att rensa & snygga till i alla fotoalbumen & de får jag dela upp till flera kvällar för jag började igår & insåg att detta kommer ta iaf 3-4kvällar att göra. Men fint kommer de att bli. Sen får jag se ikväll eller iaf i helgen ska jag framkalla massa härliga vår & sommarbilder på Lillan & fyra svartvita förstoringar att rama in & ha över sängen självklart bilder på Lillan från kusten. Inramat i vitt såklart, kommer bli superfint! :D

Nu....... fotoalbumen! (Jag vet.....jag har ingen broms även fast jag borde bromsa ner tempot jag har bara två jäkla lägen när de väl kommer till kritan död/nästan död = KAN inte göra nåt eller ALL IN! )

//Moffehönan.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback