Jalla Jalla Gurkan!

Ja, Big Brother är ren skit rakt av men denna människan som kallar sej gurkan e faktiskt kul snacka om att kunna vända även den tråkigaste, kallaste, skitigaste situationen till nåt positivt kort & gott - jag tror alla behöver en "gurka"..... (Fri tolkning på den haha)

Här är det pest & pina min feber vill bara öka hela tiden & min hals gör fortfarande ont men bröstet värker desto mer det gör riktigt ont bränner som sjutton. Men jag sväljer ju mina värktabletter med "lagom" mellanrum & vet ju att det kommer bli bra snart men den lilla lillsnuttan stackars liten! Hon har det jobbigt nu.

Trodde denna kvällen/natten skulle blir lite lugnare men de kan jag nog helt glömma hon har redan varit uppe en gång & fått sitta i soffan då hon vakna av hosta och skrek & grät. Och rusa in till henne har man fått göra flera ggr. I skrivande stund sover hon ju såklart men det är bara en väldigt kort tidsfråga innan hon vaknar igen. Känner mej helt mörbultad men hade så gärna tagit över hennes onda om jag bara hade kunnat, nu får man bära, bädda om, trösta m.m. så gott det går istället.

Stod med feber upp till öronen innan & kokade jordgubbskräm, den blev riktigt smarrig - tycker till & med jag som inte brukar gilla kräm. Men jag avskyr verkligen den köpta skiten som bara smakar konserveringsmedel & massa kemikalier har mycket svårt för de. Men hemmagjort MUMMA.....

Imorgon ska de bakas havreflarn,sockerkaka & tigerkaka..... Köpte lite mer grejer idag så borde göra drömmar också - vaniljdrömmar. Har inte så mycket plats i frysen är de värsta (eller bästa beroende på hur man ser de!) Och just DETTA är så typiskt mej när allt känns FÖRJÄVLIGT OCH ÄR PÅ TOK FÖR MYCKET då om någonsin överpresterar jag nåt enormt och jag kan inte hindra mej själv - det är väl mitt sätt att hantera allt på.

Ne, nu hostar hon igen....

CIAO!

Kommentarer
Postat av: Mamma Mia

Hej Malin

När Ida var liten hade hon förkylningsastma och hostade som en tok. Jag fick då rådet av hennes läkare att låta henne sova i en sittvagn (med nedfällt ryggläge)eller "uppallrad" i sängen med kuddar för att hon då inte skulle hosta så mkt på nätterna. Det hjälpte. Bara ett tips. Lycka till

2011-03-11 @ 02:30:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback